Witte Bedjes Actiedoel 2021 gehaald!

Behalve het financieren van reguliere aanvragen, kiest Stichting Witte Bedjes elk jaar een actiedoel. Afgelopen zomer vroegen we uw speciale aandacht voor twee initiatieven die een ziekenhuisopname voor kinderen minder stressvol kunnen maken.

De kinderafdeling van het OLVG Oost wilde graag een aantal tablets aanschaffen waarmee zij de kinderen kunnen voorbereiden op wat komen gaat. Of juist kunnen afleiden als dat nodig is. Datzelfde doel heeft de Qwiek.up die de kinderafdeling van ziekenhuis Amstelland in Amstelveen wilde aanschaffen. Met de Qwiek.up, een soort beamer, kan een kille behandelkamer worden omgetoverd in bijvoorbeeld een sterrenhemel of een aquarium met visjes.

foto: de Qwiek.up en de nieuwe laptops in OLVG Oost

Dankzij de gulle giften van de lezers van Het Parool hebben we de wensen van deze twee ziekenhuizen kunnen inwilligen. Sterker nog: ook voor het OLVG Oost bleek de Qwiek.up hoog op het verlanglijstje te staan. Uit de opbrengst van de Witte Bedjes zomeractie hebben ook zij zo’n apparaat kunnen aanschaffen.

Stichting Witte Bedjes bedankt iedereen die heeft bijgedragen aan dit mooie resultaat!

Foto boven: Ziekenhuis Amstelland heeft de Qwiek.up inmiddels in gebruik genomen.