Mooie gift van de makers van de FC Amsterdam Scheurkalender

De voormalige redactie van het supportersblad van FC Amsterdam nam het initiatief om de roemruchte geschiedenis van de voetbalclub in een scheurkalender op te nemen. Het batig saldo van de verkoop van de kalender kwam ten goede aan Stichting Witte Bedjes.

FC Amsterdam bestond als betaald voetbalclub van 1972 tot 1982. De kleurrijke, typisch Amsterdamse club, die ook bekend stond als De Lieverdjes, speelde in het Olympisch Stadion. FC Amsterdam ontstond op 20 juni 1972 uit de fusie van de Amsterdamse voetbalclubs Blauw-Wit en DWS. Na afloop van het seizoen 1973-1974 trad ook De Volewijckers toe tot de fusieclub. De club had spelers als Jan Jongbloed, Heini Otto en Rob Bianchi.

De kalender is gemaakt door Rob van Zuuk, Wim Veldhuisen en Ted Schoonenberg, voorheen de redactie van het supportersblad van FC Amsterdam. Dat de club nog in vele harten leeft bleek wel uit de enthousiaste reacties en het feit dat de kalender in korte tijd was uitverkocht. Meer informatie staat in het digitale archief van FC Amsterdam.

Stichting Witte Bedjes is zeer vereerd dat de makers van de kalender kozen voor de Witte Bedjes. Stichting Witte Bedjes heeft de gift uiteraard met veel dank aanvaard.