Special Needs Judotoernooi groot succes

In het weekend van 12 tot en met 14 april 2019 werd in Beverwijk het jaarlijkse judotoernooi van de Special Needs Judo Foundation georganiseerd. De Special Needs World Judo Games is het grootste judotoernooi ter wereld voor judoka’s met een beperking en wordt georganiseerd onder auspiciën van Judobond Nederland.

Op de zondag staat als vanouds het Ben van der Eng Memorial Toernooi op het programma, vernoemd naar de grote inspirator van de Amsterdamse judovereniging BeterJudo en drijvende kracht achter het special needs judo. Ben van der Eng overleed in 2015. BENG! is een judofeest dat primair is bedoeld voor judoka’s in de lagere niveaus. De filosofie van Van der Eng: mooi judo met beleid, met geduld, met passie, met zijn allen en vooral: met plezier.

Stichting Witte Bedjes is er trots op een financiële bijdrage te leveren aan dit mooie evenement.

foto boven: Sanne wint de BENG! Award 2019