Auto’s wassen in 1962

Het artikel over Stichting Witte Bedjes in Het Parool van 27 mei 2017 deed Erik Jan de Wit terugdenken aan een actie van 55 jaar geleden.

‘Met wat leerlingen uit de vierde klas van het Comeniuslyceum, dat toen gevestigd was aan de P.L. Takstraat, hebben we auto’s gewassen. Het ingezamelde geld werd door Henri Knap hoogst persoonlijk in ontvangst genomen. Op de foto staan, van de heer Knap af naar links: Joek Noach, Frans de Ruiter (niet die van de oude muziek, die is nog weer een jaar ouder), Marco Bentz van den Berg, de zoon van Han en Mieke Verstraete, Bob Polak, die later nog voor Het Parool zou schrijven, dan twee leerlingen van wie ik mij de naam niet meer kan herinneren en helemaal links ikzelf. Ik wist niet dat de actie al zo lang bestaat’.

(foto: 1962, Het Parool/G.Riek)