Prijzen voor de Special Needs Judo Foundation

Op 14 & 15 april 2018 werd door de Special Needs Judo Foundation de 20ste editie van het grote Beverwijk Judotoernooi voor gehandicapten georganiseerd.

Behalve de World Judo Games, waarvoor clubs uit de hele wereld worden uitgenodigd, wordt op de tweede dag van het toernooi BENG! georganiseerd. BENG! is het Ben van der Eng Memorial dat werd genoemd naar de grote inspirator en voorzitter Ben van der Eng. Van der Eng was de afgelopen 25 jaar de drijvende kracht achter vrijwel alle ontwikkelingen in het Special Needs Judo, maar overleed in 2015. Sinds 2016 draagt het toernooi op de zondag zijn naam. Dit toernooi is voornamelijk gericht op de lagere judoniveaus. En hoewel er uiteraard wedstrijden worden gejudood staat het plezier op deze dag voorop: iedereen wint een medaille of beker, en toeschouwers mogen zich naast de mat bevinden, iets dat bij andere toernooien niet is toegestaan. Met een financiële bijdrage van Stichting Witte Bedjes heeft de Special Needs Judo Foundation onder meer bekers en medailles voor de deelnemers kunnen aanschaffen.