Stichting Omega blij met nieuwe Motomeds

Stichting Omega uit Amsterdam heeft met behulp van een financiële bijdrage van de Witte Bedjes twee Motomeds kunnen aanschaffen.

De kinderen die Omega bezoeken hebben allemaal ernstige lichamelijke  en verstandelijke beperkingen en hebben daarnaast nog andere belemmeringen. Het zijn ‘kinderen met ernstig meervoudige beperkingen’. De meeste kinderen zijn rolstoelgebonden. Ze zijn vaak beperkt in het zelfstandig bewegen door belemmeringen in spierspanning, spierkracht, beweeglijkheid van de gewrichten en door problemen met het doelgericht bewegen. Een eenvoudige en natuurlijke bewegingstherapie voor deze kinderen is het bewegen met een motorondersteunende bewegingstrainer (Motomed).

Stichting Omega laat weten dat de kinderen en jongvolwassenen van het dagcentrum veel plezier en ontspanning beleven aan de nieuwe Motomeds. En dat is precies wat Stichting Witte Bedjes voor ogen heeft.