2021

OLVG Oost en Amstelland Ziekenhuis Amstelveen – Actiedoel 2021. Dit jaar was er speciale aandacht voor initiatieven die een ziekenhuisopname voor kinderen minder stressvol kunnen maken. Zowel de kinderafdeling van OLVG Oost als de kinderafdeling van ziekenhuis Amstelland in Amstelveen wensten een Qwiek.up. Met de Qwiek.up, een soort beamer, kan een kille behandelkamer worden omgetoverd in bijvoorbeeld een sterrenhemel of een aquarium met visjes.
Dankzij de gulle bijdragen van de lezers van Het Parool is het actiedoel voor 2021 ruimschoots gehaald en hebben beide ziekenhuizen het apparaat kunnen aanschaffen.

Stichting Gibraltar – De Gibraltar is een speeltuin in de Kolenkitbuurt in Amsterdam, waar ook kinderen met een beperking kunnen spelen. De speeltuin beschikt over aangepaste speeltoestellen zoals een rolstoelschommel, een extra brede glijbaan, een rolstoeldraaimolen. De stichting heeft daarnaast ten doel buurtgenoten aan te sporen om naar De Gibraltar te komen, elkaar te ontmoeten en activiteiten en workshops organiseren. Elke tweede zondag van de maand wordt in de ochtend en in de middag het Zondags Klankenspel georganiseerd, een twee uur durend programma dat juist exclusief toegankelijk is voor gehandicapte kinderen met ouders. Stichting Witte Bedjes is blij te kunnen bijdragen aan dit programma.

Van Houteschool Amsterdam – bijdrage voor natuurboxen. De Van Houteschool, afgekort VHS of kortweg de Van Houte, is een school voor speciaal basisonderwijs in Amsterdam Zuidoost. De school zal de natuurboxen gebruiken ter ondersteuning van de Natuurwetenschap- en Technieklessen. Daarnaast worden de boxen onderdeel van het nieuw te ontwerpen schoolplein.