Steun Stichting Witte Bedjes

StichtingWitte Bedjes heeft geen CBF-keurmerk en heeft daar ook nooit naar gesolliciteerd. Alleen al de aanvraag van dat keurmerk kost 900 euro, en als je dan bedenkt wat je met dat geld allemaal kunt doen… Dat is de pragmatische instelling van Witte Bedjes.

De stichting sponsort tastbare projecten: een aangepaste speelplaats, gamehoek of een prettige wachtkamer; zaken die elders niet voor subsidie in aanmerking komen. En elke euro gaat naar het goede doel. De bestuursleden ontvangen geen vergoeding, en de accountant controleert de jaarrekening tegen een symbolisch bedrag. Kinderen staan centraal bij Witte Bedjes. De stichting verleent subsidie aan non-profitinstellingen die zich inzetten voor zieke en gehandicapte kinderen in ‘Groot Amsterdam’, een gebied dat zich ruwweg uitstrekt van Alkmaar tot Amstelveen. Abonnees van Het Parool ontvangen twee keer per jaar een oproep om geld te doneren aan de stichting (fiscaal gunstig, want Stichting Witte Bedjes staat officieel te boek als anbi: algemeen nut beogende instelling). Ook een deel van de opbrengst van de T-shirtverkoop van de Dam tot Damloop gaat naar Witte Bedjes. En dat allemaal om kleur te geven aan het leven van zieke en/of gehandicapte kinderen. U geeft toch ook?