Aanvraag Sinterklaasactie 2019 gestart

In 1947 had Parooljournalist Henry Knap voor het eerst een oproep in zijn Amsterdams Dagboek geplaatst om tijdens de feestdagen iets te ondernemen voor de kinderen in de witte (ziekenhuis)bedjes. Een stroom van enthousiaste reacties (én giften) leidde tot de gedachte om er een jaarlijks terugkerende actie van te maken. En nog steeds, meer dan 70 jaar later, is de Sinterklaasactie het hart van Stichting Witte Bedjes.

Ziekenhuizen, scholen in het speciaal onderwijs en instellingen waar kinderen met een lichamelijke of geestelijke beperking of anderszins hulpbehoevende kinderen verblijven, kunnen bij Stichting Witte Bedjes een bijdrage aanvragen om ook hen een leuk Sinterklaasfeest te bezorgen. De Sinterklaasbijdrage is bedoeld voor kinderen t/m 12 jaar.

De aanvraagtermijn is inmiddels van start gegaan. U kunt uw aanvraag tot 15 november doen. Vergeet niet een, door de directie getekende, leerlingenlijst mee te sturen met uw aanvraag. Ziekenhuizen hoeven geen lijst mee te sturen.

Aanvragen kan via de rode button.